המדריך המלא לטיול במצדה

מצדה הוא אתר בעל חשיבות היסטורית בעבור העם היהודי, ולכן מדובר באתר חובה לטיולים. להלן המדריך המלא לתכנון טיול מושלם במצדה באופן קל ונוח.

 

מצדה – אחד האתרים הפופלרים ביותר בישראל

מצדה הינו אתר מורשת היסטורי בעל חשיבות עמוקה ביהדות, וזאת משום שאתר מצדה שימש לאורך אלפיים שנים את העם היהודי במלחמתו כנגד אויבים, מתוך אמונה יוקדת כי ניתן יהיה לבצע הכול מבחינת בכדי לשמור על חירותו של העם היהודי. מדובר באתר היסטורי אשר נחקר ע"י מיטב החוקים והאריכו לוגים, וזאת לאור תגליות יוצאות דופן של מפעלים לאגירת מים, בתי מרחץ, ארמונות היסטורים וכן פריטים אשר נשמרו עוד מהתקופה בה האימפריה הטורקית שלטה באזור. מצדה היא מעונו של המלך הורדוס, ומשום כך מדובר באתר בעל חשיבות היסטורית יוצאת דופן אשר זכה להוקרה מטעם אונסק"ו בהכרזתו כאתר מורשת בין לאומי. לכן, מדובר באחד מאתרי החובה בעבור תיירים מהארץ ומהעולם, כאשר טיול במצדה מאפשר לכם להכיר את המסורת היהודית העתיקה וכן את רוח הלחימה, כמו גם דרך מדהימה להתרשמות מנוף עוצר נשימה אשר נשקף מפסגת מצדה. כיצד אם כן ניתן לתכנן טיול מושלם באתר? להלן הפרטים.

 

תכנון טיול במצדה על הצד הטוב ביותר

מומלץ להגיע לטיול יום במצדה בעת תקופת האביב או הסתיו, וזאת לאור העובדה כי בקיץ הטמפרטורות במצדה חוצות את רף 40 מעלות. לכן, בדקו היטב לפני שאתם מתכננים את הטיול את המועד המתאים, כאשר מומלץ מאוד להגיע לפנות עלות השחר ולצפות בזריחה אשר נשקפת מעל ההרים ומהווה חוויה מדהימה, ולכן מומלץ מאוד להשכיר מראש חדר אירוח באזור בכדי להתחיל את הטיול כבר לפנות בוקר בעת הזריחה. חשוב לציין כי הדרך המהירה והטובה ביותר להגיע לפסגת מצדה היא באמצעות רכבל, אולם חשוב לזכור כי מדובר בתשלום כספי אשר מתבצע במקום הן בעבור ילדים והן בעבור מבוגרים, כאשר ילדים מתחת לגיל 3 אינם נדרשים לשלם. הרכבל לרוב עמוס בעונות ביקוש, ולכן מומלץ להתקשר מראש לאתר ולברר האם ניתן לשריין מקום, בכדי להבטיח את מקומכם. לאחר הגעה לפסגת ההר לפני הזריחה, מומלץ להמשיך במסלול הנחש אשר אורך לרוב כ 45 דק'-60 דק' (תלוי בקצב ההליכה) ומאפשר לכם לרדת מההר בדרך יפהפייה אשר שזורה בעתיקות ונופים מדהימים של מדבר יהודה.

המדריך המלא לטיול במצדה

אטרקציות בולטות במצדה

אחת האטרקציות הבולטות באתר מצדה אשר יכול להשתלב נהדר בטיול שלכם הוא חיזון על קולי אשר מתקיים מדי ערב ומספר את סיפורו ההיסטורי של המלך הורודוס וכן המתבצרים אשר שהו באתר, כמו גם סיפורי הקרבות העזים אשר התרחשו במקום. המופע מתקיים באופן קבוע בימי שלישי וחמישי, כאשר העלות עומדת על 41 ₪ למבוגר ו 34 ₪ לילדים, כאשר המופע מתאים בעבור ילדים מעל גיל 10. במידה והנכם מבקרים במקום בקבוצה, תוכלו לתאם מראש עם נציגי האתר לצורך הצגת המופע בעבור הקבוצה בלבד. אטרקציה נוספת ובולטת במידה ואתם מתכננים טיול באתר הוא ללא ספק הקמה של קמפקינג לילה למרגלות ההר, כאשר ניתן להקים אוהלים במתחם מגודר אשר בו חשמל ומים, ובכך לספק לכם ולבני המשפחה חוויה נהדרת של שהייה באתר היסטורי. בנוסף, תוכלו לבקר במוזיאון ההיסטורי על שם יגאל ידין אשר מכיל פריטים היסטורים אשר נמצאו בממצאים ארכיאולוגים אשר התרחשו בשנים האחרונות באתר, וכן לקבל סיור מודרך באמצעות מכשיר שמיעה. גם כאן, הכניסה בתשלום וישנה חשיבות לתיאום מראש של הגעתכם.

 

טיול במצדה – חוויה בלתי נשכחת

כאמור, אתר מצדה הינו אתר בעל מורשת היסטורית עמוקה ואשר מאפשר לכל אחד ואחת ללמוד על ההיסטוריה עתיקת השנים של העם היהודי. תכנון טיול במצדה מחייב חשיבה על לא מעט פרמטרים, כמו גם בחינה מדוקדקת של שעות הפעילות של האתר, הן בתקופת החורף והן בתקופת הקיץ. מומלץ במידה והנכם יוצאים לטיול במתכונת קבוצתית לבקש מדריך צמוד אשר יסביר לכם את כל המהלכים ההיסטוריים אשר התרחשו, כמו גם יאפשר לכם לקבל אינפורמציה תוך כדי טיולים רגליים או טיפוס במדבר יהודה. כך או כך,אין כל ספק כי מדובר בטיול נהדר אשר ייחרט היטב בזכרונם ובלבכם.

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

טוסקנה ראשית
טיולים
טוסקנה

חולמים על חופשה? רוצים ליהנות ממנה ולהבטיח שתראו משהו מיוחד? אוהבים את השילוב שבין נופים מהממים ובין אוכל טעים במיוחד? אם כך, אין ספק שמקום

לכתבה »