מדינות שמותר לטוס אליהן בזמן צבא

הצבא קובע מפעם לפעם רשימה של מדינות שמותר לטוס אליהן בזמן צבא, למעשה הצבא קובע מהן המדינות שהטיסה אליהן מוגבלת וממנה נגזרת רשימת המדינות שמותר לטוס אליהן. הצבא עושה זאת ממגוון רחב של שיקולים שעליהם נפרט בהמשך.

למה הצבא מגביל את חייליו

הצבא מגביל את רשימת היעדים אליהם יכולים לטוס חיילים בזמן הצבא מכמה סיבות, הראשונה היא דאגה לביטחון חייליו, לרוב המדינות שהצבא מונע כניסה אליהן הן מדינות הנחשבות למסוכנות לישראלים, חלק אחר מהמדינות הן מדינות שממילא אסורות בכניסת ישראלים, כמו למשל איראן, סעודיה ועיראק אולם חלק אחר מהמדינות הן מדינות שמותר לישראלים להיכנס אליהן אבל היחס בהן לישראלים נחשב לבעייתי כמו מצרים וירדן.

סוג נוסף של מדינות שהצבא מונע כניסה אליהן הן מדינות בהן המצב הביטחוני אינו יציב וקיימת סכנה גדולה יותר להתרחשות של אירוע טרור, בשל כך הצבא מונע כניסה לאזורים מסוימים בפיליפינים ובתאילנד.

מדינות שמותר לטוס אליהן בזמן צבא

האם יש אפשרות לעבור על ההוראות של הצבא

כמו בכל תחום בצבא, אפשר לנסות לעבור על ההוראות אבל, עבירה עליהן תחשב לעבירת משמעת חמורה שיכולה לגרור עונשי כליאה, חשוב לזכור שהצבא מטיל את מגבלותיו ממניעים טובים ומתוך דאגה למשרתי החובה והקבע, לכן משרד מירי גביש ממליץ להימנע מהפרת ההוראות הללו.

הזכאות ליציאה לחופשה בזמן השירות הצבאי

חיילי חובה וקבע זכאים ליציאה לחו"ל במהלך השירות הצבאי, חיילי חובה המשרתים ברמת פעילות א' זכאים לצאת לחו"ל לתקופה של 28 ימים בסה"כ לאורך כל השירות, חיילים המשרתים ברמת פעילות ב' ומטה זכאים לצאת לתקופה של 21 ימים בלבד. כמו כן, הצבא מתיר לחיילים בודדים שמשפתחם מתגוררת בחו"ל לצאת לבקרם באופן תכוף יותר ולתקופות ארוכות יותר.

חייל חובה שמעוניין לצאת לחו"ל צריך לקבל את האישור של מפקדיו ועליו להגיש את הבקשה 21 יום לפני היציאה לחו"ל, כמו כן הצבא מדגיש כי חייל שמזמין טיסה לפני אישור סופי של מפקדיו לא יוכל להתלונן על הכסף שאבד.

חיילים בצבא קבע רשאים לצאת, בכפוף לאישור לחו"ל בכל אחד מימים החופש להם הם זכאים.

רשימת המדינות המוגבלות לכניסת חיילי צה"ל:

אזרבייג'ן, איראן, מצרים (כולל חצי האי סיני), מרוקו, ניגריה, סודאן, עיראק, תוניסיה ותורכיה. הרשימה כוללת גם אזורים מסוימים במדינות ברחבי העולם, המוגדרים כמסוכנים. על האזורים נמנים האי מינדנאו בפיליפינים, חבל קשמיר בהודו, קו החוף בקניה, חבל צ'צ'ניה ודרום תאילנד.

חשוב לציין שרשימה זאת מתעדנת באופן תדיר, לכן בכל מקרה כדי לפנות לקציני ביטחון המידע בבסיסים כדי לקבל את המידע המעודכן ביותר וכדי להימנע מהגשת בקשות יציאה למדינות שאינן מאושרות מראש.

צה"ל מגביל את המדינות אליהן יכולים להגיע חייליו כדי לשמור על ביטחונם וכדי להימנע ממקרים לא נעימים היכולים להתרחש במדינות שעויינות את צה"ל או מדינת ישראל.

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

שדה תעופה
טיסות
טיסות זולות – הטרנד

מי מאיתנו הישראלים לא אוהב לחסוך כסף ולטייל בעולם במחירים נוחים המאפשרים לצאת לחו"ל מספר פעמים בשנה. טיסות זולות מאפשרות את המצב הזה שכן זהו

לכתבה »