סיור תרבות וגוספל בהארלם

בעת ביקור בארה"ב אין כל ספק כי אחד מהאטרקציות התיירותיות הטובות ביותר היא סיור תרבות וגוספל בשכונת הארלם. מדוע מדובר באטרקציה חובה ומה הסיור כולל? להלן הפרטים.

סיור תרבות וגוספל בהארלם – חוויה אותה אסור לפספס

התרבות האמריקאית הינה תרבות עשירה בהיסטוריה ובתרבות, כאשר אחד הזרמים הבולטים בתרבות האמריקאית ובכלל האפרו אמריקאית היא תרבות הגוספל. הגוספל היא מוזיקה נוצרית עתיקת יומין אשר מבוססת על מזמורי קודש, ומהווה תחליף בעבור המוזיקה הנוצרית החילונית. שירת הגוספל הפכה מזה עשורים רבים למשמעותיות ומרגשת במיוחד, וזאת לאור העובדה כי מדובר במוזיקה אשר ניתנת במתכונת של מקהלה עם עשרות משתתפים אשר אותם מוביל לרוב כומר, כאשר ניתן לראות כיצד המוזיקה הזו נכנסה גם למוזיקה המודרנית ותרבות הפופ וההיפ הופ, בשל מקצבים מהירים ומיוחדים במיוחד. לכן, אם אתם עתידים לבקר בארה"ב בקרוב ומתלבטים לגבי אטרקציות, אין כל ספק כי סיור תרבות וגוספל בהארלם אשר נחשבת למולדת הגוספל אשר שורשיה נעוצים עמוק בתרבות האמריקאית.   לאור הביקוש הרב של אזרחים אמריקאים כמו גם תיירים להתרשמות ממוזיקת הגוספל והחוויה הכללית של המוזיקה הרוחנית והעשירה הזו, ניתן לראות כיצד ניתן לציבור אפשרויות לתיאום של סיור מודרך אשר נעשה ע"י מדריך בשכונת הארלם. השכונה, אשר הייתה בעבר שכונה אלימה בה התבצעו לא מעט מקרי רצח ואלימות נחשבת כיום לשכונה איכותית למדי, וזאת בשל שינוי מדיניות משמעותי אשר בוצע ע"י מדינת ניו יורק. בשכונה הוקמו מתקני פנאי ותרבות כמו גם פארקים רחבי ידיים, וכן בוצע שיפוץ נרחב בשכונה עצמה. חשוב לציין כי הארלם הינה שכונה היסטורית מבחינת התרבות האמריקאית, וזאת לאור העובדה כי מהשכונה יצאו הכוכבים הגדולים ביותר בעולם: סטיבי וונדר, אריתה פרנקלין, חמישית ג'קסון ועוד אמנים בולטים אשר כולנו מכירים. בנוסף, בשכונה יש עשרות כנסיות אשר בהן נשמעת מוזיקת גוספל אותנטית אשר מתבצעת כאמור ע"י מקהלה, ובליווי נגנים רבים, כחלק מהמסורת העשירה של הגוספל אשר טמונה עמוק עמוק ב DNA של שכונת הארלם.

 

מהי העלות של סיור תרבות וגוספל בהארלם והאם זה מתאים לכולם?

סיור תרבות וגוספל אשר ניתן ע"י חברה מקצועית מאפשר לכם לקבל חוויה ייחודית ומרגשת במיוחד, כפי שיעידו אלפי המבקרים אשר פוקדים את השכונה מדי יום. מומלץ במידה ואינכם דוברים של השפה האנגלית להתקשר עם חברה ישראלית אשר מוציאה סיורים כאלו בליווי של מדריך דובר עברית, כאשר טווח המחירים נע לרוב בין 50 דולר ועד ל 100 דולר, אולם ניתן להוזיל באופן משמעותי בעלויות במידה ואתם מזמינים מראש. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי במידה והנכם עם ילדים לרוב מתחת לגיל 6 לא יהיה תשלום, ובעבור ילדים מעל גיל 6 התשלום נע בין 15-20 דולר. חשוב לציין בנקודה זו כי רוב החברות אשר מארגנות סיורים בשכונה מציעים אפשרות של קבוצות קטנות עד 15 אנשים, וזאת בכדי להקנות לכל אחד יחס אישי.

סיור תרבות וגוספל בהארלם

מה סיור תרבות וגוספל כולל?

סיור תרבות בהארלם כולל לרוב ביקור בכניסות, כאשר מומלץ להגיע ביום ראשון לסיור ולהצטרף לתפילה השבועית אשר נחשבת לחשובה ביותר בעבור הדת הנוצרית. בנוסף הסיור כולל ביקור בתיאטרון אפולו אשר אירח את מיטב זמרי הגוספל מאז ומעולם, ופועל עד היום. בנוסף הסיור כולל ביקור בבתי כנסת בשכונה, בפארק העירוני וכן באתרי מורשת בולטים בתרבות הגוספל בארה"ב. לכן, מדובר בסיור חובה אשר אותו חבל לפספס בעת ביקורכם בארה"ב, ובשכונת הארלם בפרט.

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

5 קסמים שילדים אוהבים
תרבות
5 קסמים שילדים אוהבים

עולמו של ילד הוא הרבה יותר רחב ודמיוני ממה שאנחנו חושבים או זוכרים. אם יש משהו כיף שיהיה לנו, וגם לילד שלכם הוא "אס בשרוול".

לכתבה »