האם כדאי להגיע לדובאי בתקופת הרמדאן?

העיר דובאי הינה העיר המאוכלסת ביותר באמירות דובאי השייכת לאיחוד האמירויות, והיא מוגדרת כמרכז תיירותי בינלאומי חשוב.

האסלאם היא הדת הרשמית במדינה, ועל כן הממשלה מכבדת את חגי האסלאם על כל המשתמע. חודש הרמדאן חל בדרך כלל מתחילת אפריל עד תחילת

מאי, ומתאפיין במנהגים אסלאמיים שונים.

כתיירים, אנו שואלים את עצמנו האם תקופה זו מועדפת לתכנון טיול בדובאי.

תיירות בדובאי בזמן הרמדאן – מומלץ או לא?

 

המנהגים האסלאמיים בתקופת הרמדאן

בני דת האסלאם נוהגים בחודש זה לצום במשך שעות היום, ולשבור את הצום לאחר השקיעה. לפני המגריב, הם סועדים את ליבם במעט יין ותמרים, ולאחריו הם נוהגים לאכול סעודה גדולה המכונה "איפטאר", בקרב בני המשפחה המצומצמת, ובסעודות ענק במזנוני "איפטאר".

בשעות היום העיר שקטה מפעילות, אולם לקראת הלילה, דובאי מתעוררת לחיים עם שפע של פסטיבלים ומסיבות. חודש הרמדאן נמשך כ-30 יום כשלקראת סיומו מתקיים "לילת אל קאדר" – לילה בעל משמעות סמלית בדת האיסלאם. שלשת ימי החודש האחרונים מכונים: "עיד אל פיטר", ונחגגים בהדר על ידי מאמיני מוחמד.

 

הרמדאן של דובאי

בסוף הצום בכל יום בתקופת הרמדאן, נשמע בדובאי רעם של תותח המבשר את קץ התענית. מסורת זו של יריית תותח בכל יום, מונהגת בדובאי מתחילת שנות ה-60. תותחים מוצבים ב-5 מקומות מרכזיים ברחבי העיר: במדינת ג'ומיירה, במרכז דובאי, במגרשי תפילת עיד באל ברהא ואל מנקול ובפארק בורג'.

התקופה של רמדאן בדובאי אינה משיגה שיא תיירותי, משום שהיא מתקיימת בתאריכים לוהטים של השנה, בהם הטמפרטורות גבוהות במיוחד. עובדה זו עשויה לדרבן אתכם לרכוש כרטיס דווקא בעיתוי זה, כדי להימנע מהצפיפות המאפיינת חודשים בהם עמוסה דובאי בתיירים עד להתפקע.

מיד לאחר השקיעה, נשבר הצום בדובאי על ידי מאמיני האסלאם, באמצעות סעודות "איפטאר" חגיגיות בהתכנסויות המוניות.

 

חופשה בדובאי בתקופת הרמדאן – היתרונות

תקופת הרמדאן הינה תקופה חמה, ומתאפיינת בהגבלות שונות, אולם לצד החסרונות, קיימים גם יתרונות משמעותיים לטיול בדובאי דווקא בתקופת הרמדאן:

  • חלק מעקרונות החג האסלאמי מעודדים נתינה וצדקה, לפיכך ייתכן מאוד ובמהלך שיטוט בקניון דובאי בתקופה זו, נזכה בקבלת מתנות ובמציאת מבצעים אטרקטיביים.
  • מיליוני התיירים הגודשים את העיר במהלך השנה, נמנעים ברובם מלבוא בתקופת הרמדאן, מה שיוצר עיר ריקה ושקטה במהלך היום, יותר מבכל תקופה אחרת, ומאפשר טיול נינוח יותר.
  • נוכל לבקר באתרי בילוי, חופים ואטרקציות, ללא הצפיפות המעיקה המוכרת מכל תאריך אחר בעונת תיירות ערה. מקומות בילוי מציעים בדרך כלל כרטיסי כניסה במחיר מוזל, בחודש הרמדאן.
  • לאחר השקיעה העיר מתעוררת לחיים ומציעה ארוחות שבירת צום, והופעות מסורתיות.

 

חופשה בדובאי ברמדאן – כן או לא?

אם מעניין אתכם להכיר את המסורת האסלאמית, ובנוסף, ליהנות מחופש מוחלט, שקט וריק, זמן הרמדאן הוא עיתוי מעולה לתכנון טיול לדובאי. מדבר אליכם? הזמינו עוד היום כרטיסים לדובאי!

תיירים

 

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

מקומות לסנפלינג
מידע והמלצות לתייר
7 מקומות מומלצים לגלישת סנפלינג

ישראל ידועה לא רק בזכות ציוני הדרך ההיסטוריים והתרבותיים שלה, אלא גם בזכות נופיה הטבעיים המדהימים. הרפתקה מרגשת אחת שחובבי טבע יכולים לצאת אליה היא

לכתבה »
מערה
מידע והמלצות לתייר
איך בוחרים יקב לסיור?

בחירה של יקב למטרת סיור צריכה להתבצע תוך יישום של שלבים מאוד מסוימים. שכן, שלבים אלו צפויים להביא לבחירה נכונה שמתאימה לכל הנוכחים בסיור. יצאנו

לכתבה »