דברים שחובה לדעת לפני שנוסעים לדובאי

אם גם אתם מפנטזים על חופשה חלומית אצל ידידתנו החדשה במזרח התיכון – הגעתם למקום הנכון! עד להסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, רק מספר מצומצם של ישראלים בעלי אזרחות זרה זכו לבקר בפנינת המפרץ.

אבל לפני שאתם רצים לסגור כרטיסי טיסה ולארוז מזוודה, הכנו לכם רשימה של כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני הביקור שלכם בדובאי.

 

קצת על דובאי:

בשנים האחרונות, נסיכויות המפרץ השונות, ובראשן דובאי ואבו-דאבי, החלו בתהליך התחדשות חסר תקדים. בזכות מצבורי הנפט שבשטחן, יכלו האמירתים לבנות ערי פאר המושכות אליהן תיירים ומשקיעים מרחבי העולם. ברשת כמות מידע עצומה על כל מה שצריך לדעת על דובאי ועל האטרקציות בה, אך חשוב לזכור שכמו לפני כל נסיעה ליעד חדש, חשוב להיערך מראש.

 

ויזה:

כל תייר בעל דרכון ישראלי חייב להחזיק בויזה על מנת לבקר באמירויות. את הויזה מנפיקים דרך אחת מהסוכנויות המורשות שמטפלות עבורכם בכל התהליך. עלות ההנפקה נעה סביב ה- 100$, ותקפה ל- 60 ימים עם הגבלת שהיה של כ- 30 ימים לביקור.

 

כסף:

המטבע המקומי הוא הדירהם, ששוויו כמעט זהה לשקל. מומלץ להמיר את הכסף בדובאי עצמה. כמו בארץ, נהוג להשאיר טיפ של 10% במסעדות.

 

מזג אוויר ועונות:

איחוד האמירויות היא מדינה מדברית, וככזאת היא מתאפיינת בטמפרטורות גבוהות. בגלל קרבתה לים, דובאי מאוד לחה בחודשי הקיץ החמים, כך שהתקופה האידיאלית לביקור בה היא בין אוקטובר לאפריל.

 

דרכי התניידות:

דובאי ענקית, כך שפחות מומלץ ללכת ברגל בין האטרקציות מרוחקות. התחבורה הציבורית בעיר מפותחת מאוד, אך עקב המחירים הנמוכים כדאי לקחת מונית או להזמין אובר ממקום למקום.

 

נורמות וכללי התנהגות:

דובאי היא עיר מוסלמית שמרנית, וישנם כמה כללים עליהם אסור לעבור:

  • האיסור החמור ביותר הוא שימוש בסמים – פשוט אל תעשו את זה.
  • אלכוהול מותר לשתות רק במקומות מוגדרים ורק מגיל 21 ומעלה.
  • שמרו על לבוש מכבד וצנוע. בגדי ים מותר ללבוש רק בים ובבריכה.
  • אל תדברו על פוליטיקה ובמיוחד אל תעבירו ביקורת על בית המלוכה!
  • במהלך חודש הרמדאן אסור לאכול במקומות ציבוריים בזמני הצום.

באופן כללי, השתדלו להתנהג בנימוס, להימנע מגילויי חיבה בפומבי ומהתלהמות. שמרו על כללי הקורונה בלי לעגל פינות, וזכרו שדובאי מרושתת במצלמות. אם בכל זאת עצר אותכם שוטר, אתם מוכרחים להזדהות ולענות בנימוס, והכי חשוב – אל תתווכחו!

 

סיכום:

למרות הכללים הנוקשים, התושבים נחמדים ואוהבים תיירים, ותהיו בטוחים שהחוויות שתצברו בדובאי יהיו שוות את זה. יש סיבה שדובאי היא יעד כל כך פופולרי בקרב תיירים ישראלים, והרשת מלאה במקורות מידע בעברית על אטרקציות בעיר. גם כאן תוכלו לראות ולמצוא מידע שימושי והמלצות על דברים לעשות בדובאי.

 

כרטיס אשראי

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

מקומות לסנפלינג
מידע והמלצות לתייר
7 מקומות מומלצים לגלישת סנפלינג

ישראל ידועה לא רק בזכות ציוני הדרך ההיסטוריים והתרבותיים שלה, אלא גם בזכות נופיה הטבעיים המדהימים. הרפתקה מרגשת אחת שחובבי טבע יכולים לצאת אליה היא

לכתבה »
מערה
מידע והמלצות לתייר
איך בוחרים יקב לסיור?

בחירה של יקב למטרת סיור צריכה להתבצע תוך יישום של שלבים מאוד מסוימים. שכן, שלבים אלו צפויים להביא לבחירה נכונה שמתאימה לכל הנוכחים בסיור. יצאנו

לכתבה »