אילו אישורים צריך להנפיק בשביל לעבוד בארה"ב

עבודה בחו"ל, ביעדים שונים בעולם, מהווה דבר נחשק ואף מאתגר עבור אנשים רבים ועבור צעירים בפרט.

בכלל זה, ארה"ב מככבת ברשימת הארצות בהן ניתן גם לטייל ולהכיר מקומות מרהיבים וייחודיים וגם לעבוד ולהרוויח משכורות יפות.

עבודה באזורים שונים בארה"ב טומנת בחובה פוטנציאל גדול לעבודה רווחית עבור כל מי שחפץ בכך והיא מתאפשרת באמצעות הנפקת כמה אישורים הכרחיים, שמטרתם לאפשר את העבודה בארה"ב.

 

תהליך הנפקת אישורים לעבודה בארה"ב

ככלל, המון ישראלים פוקדים את ארצות הברית מדי שנה לצורך טיולים, חופשות או עסקים. בפרט, כשמדובר על הגעה לארה"ב לצורך עבודה, מלבד בחירת החברה דרכה תעבדו, המדינה בה תהיו וסוג העבודה אותה תבצעו, יש לדאוג לכמה אישורים רלוונטיים למטרת כניסה לארה"ב ולצורך עבודה:

  1. ויזה לארה"ב – ראשית, כל הגעה לארה"ב מחייבת הצגת ויזה בתוקף, אשר מהווה אשרת כניסה אליה.
  2. H2B – ויזה לעובדים זמניים – מיועדת לאנשים המגיעים לארה"ב כדי לעבוד בעגלות, מלונאות, חקלאות ותיירות חוף.
  3. הצעת עבודה – אחת מהדרישות היא לקבל הצעת עבודה מעסק כלשהו, שממוקם בארצות הברית. ברגע שמתקבל אישור העסקה בארה"ב, התיק כולו (של הבקשה להעסקה) מועבר למרכז הלאומי לאשרות הגירה לעבודה ומשם להמשך טיפול יעד לאישור סופי של הבקשה.
  4. אשרת עבודה – שנקראת גם: מסמך הרשאה לתעסוקה (EAD) היא תעודה מזהה עם תמונתו של העובד והיא מהווה אישור לעבודה בארה"ב, ללא הגבלה של התעסוקה או של המקצוע. החזקה של מסמך זה מהווה הוכחה לכך שאתם יכולים לעבוד בארצות הברית.
  5. כל אדם המבקש ויזה לעבודה בארה"ב, נדרש להוכיח כי אינו מתכנן להשתקע בה לאורך זמן וזאת ע"י הצגת מסמכים רלוונטיים, כגון: תלושי שכר של עבודתכם הנוכחית בארץ, אם הינכם שכירים או אישור המעיד על עסק בבעלותכם, אם הינכם עצמאים. סטודנטים – נדרשים להציג אישור לימודים תקף, המעיד על כך שהם במהלך לימודים בארץ. אנשי קבע – צריכים להציג חוזה קבע בתוקף, המעיד על עבודה מסודרת בארץ. פנסיונרים – נדרשים להגיש תלושי פנסיה או מסמכים המעידים על קצבאות שונות שהם מקבלים בארץ וכן הלאה.

 

הגשת בקשה לאשרת עבודה בארה"ב – מי זכאי

האפשרות להגשת בקשה לאשרת עבודה בארה"ב קיימת עבור אנשים שונים, ביניהם:  פליט, תושב זמני וכל אדם המהגר לארה"ב והוא מורשה לעבוד בה. לעומת זאת, מהגרים בלתי חוקיים השוהים בחו"ל – לא זכאים להגיש בקשה לאשרת עבודה.

אנשים המחזיקים בכרטיס גרין קארד, המהווה אישור לתושבות בארה"ב, לא צריכים להגיש בקשה לכרטיס אשרת עבודה. כמו כן, אנשים המחזיקים בויזת עבודה עבור עסק מסוים (שנמצא בארה"ב), גם כן פטורים מלבקש כרטיס אשרת עבודה.

 

לסיכום

ארה"ב, אשר מהווה יעד אטרקטיבי ואהוב על אשנים רבים מרחבי העולם ועל ישראלים בפקט, מאפשרת הגירה של עובדים בעלי אזרחות אמריקאית – למטרות עבודה. אולם, במצב בו אין את האזרחות לעובד, אזי הוא נדרש לדאוג להנפקת ויזה לארה"ב ואשרות כניסה נוספות לצורך העבודה.

 

דרכון

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו

מקומות לסנפלינג
מידע והמלצות לתייר
7 מקומות מומלצים לגלישת סנפלינג

ישראל ידועה לא רק בזכות ציוני הדרך ההיסטוריים והתרבותיים שלה, אלא גם בזכות נופיה הטבעיים המדהימים. הרפתקה מרגשת אחת שחובבי טבע יכולים לצאת אליה היא

לכתבה »
מערה
מידע והמלצות לתייר
איך בוחרים יקב לסיור?

בחירה של יקב למטרת סיור צריכה להתבצע תוך יישום של שלבים מאוד מסוימים. שכן, שלבים אלו צפויים להביא לבחירה נכונה שמתאימה לכל הנוכחים בסיור. יצאנו

לכתבה »