אילו מחלות כרוניות מקנות פטור ממס הכנסה?

ישנן לא מעט מחלות כרוניות וכן בעיות רפואיות אחרות כגון נכות עקב פציעה, אשר מזכות בפטור ממס את מי שממשיך לעבוד למרות המחלה או הנכות. במידה ואתם סובלים ממחלה או שמא זכאים לאחוזי נכות מביטוח לאומי וכן יש לכם הכנסות חייבות במס, כדאי שתמשיכו לקרוא על מנת להבין האם ייתכן שאתם זכאים לפטור ממס או להחזרי מס בגין גביית מס ביתר.

 

אילו מחלות מזכות בפטור?

פטור ממס הכנסה עקב מחלה הינו פטור הניתן לחולים במחלות שונות כגון סכרת, קרוהן, פרקינסון, סרטן, תרשת נפוצה, אי ספיקת כליות, אירוע מוחי, מחלות לב, מחלות ריאה, השמנת יתר, בעיות אורתופדיות ואף נכות עקב פציעה.

במידה ואתם סובלים מאחת המחלות הנ"ל, או זכאים לנכות רפואית בגין בעיה רפואית משוקללת או פציעה בשיעור של 90% ומעלה, לתקופה של 185 ימים ומעלה, יתכן שאתם זכאים לפטור ממס הכנסה. משמע, גם אם הנכות הרפואית שלכם עולה על 90% אך נקבע לתקופה של 184 ימים או פחות, היא לא תזכה אתכם בפטור.

כמו כן, יש לציין שהנכות הרפואית הקובעת לעניין הפטור הינה נכות רפואית משוקללת, המסתמכת על כלל הנכויות מהן אתם סובלים. את אחוז הנכות המשוקלל ניתן לבדוק בעצמם בבית, באמצעות מחשבון ייעודי באתר של המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין כי הנכות אליה מתייחסים היא נכות רפואית משוקללת, ולא נכות תפקודית.

 

איך מקבלים את הפטור?

כדי לקבל את הפטור במידה ואתם זכאים לו, ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באמצעות מילוי טופס ייעודי וצירוף המסמכים הנדרשים על גביו. את הטופס ניתן להגיש באופן פיזי ללשכת פקיד השומה בקרבת מקום מגוריכם או לחילופין באופן נוח ומבלי לצאת מהבית, באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים.

כמו כן ניתן להגיש בקשה להחזרי מס בגין גביית מס שלא לצורך בעת שהייתם זכאים לפטור. גם את פעולה זו ניתן לבצע דרך האתר מבלי לצאת מהבית או לחילופין להגיש באופן פיזי ללשכת פקיד השומה את הטפסים. את ההחזרים ניתן לקבל על 7 שנים אחורה, לכן כדאי להזדרז במידה ואתם חושבים שאתם זכאים, על מנת שהכספים לא ירדו לטמיון.

כמו כן, אם אתם מתקשים בבירוקרטיה שבדבר, ניתן לפנות לאחד הגורמים המסייעים – עמותות לחולי סרטן למשל ואחרות, גורמים ממשלתיים או חברות פרטיות ייעודיות שיסייעו לכם להתמודד כל הדרך בדרך אל הפטור המיוחל.

 

סיכום

במידה ואתם מתמודדים עם אחת המחלות המנויות במאמר זה, או סובלים מנכות רפואית משוקללת של 90% ומעלה לתקופה ארוכה (יותר מ-184 ימים), ויש לכם הכנסות חייבות במס הכנסה – כדאי שתבדקו עוד היום האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה והאם מגיעים לכם החזרי מס על מס ששולם ביתר בשנים עברו.

מטבעות ושטרות

תוכן העניינים:

נהנתם מהכתבה? שתפו אותה בקליק!

כתבות נוספות שאולי תאהבו